BokMalarna

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av bokmalarna - 6 februari 2011 15:31

Han gjorde sin sexuella debut när han var tretton, började ta droger vid fjorton och hoppade av skolan vid femton. Från början inställd på ett liv som rockrebell halkade han av en alump in på skådespelarbanan. Tjugo år och en rad oförglömliga rolltolkningar senare är Johnny Depp en av HollyWoods klarsat lysandestjärnor, älskad av både kritiker och fans. Karismatisk, mångsidig och extremt begåvad har han envisats med att gå sin egen väg i en industri där kommersiella hänsynstaganden oftast går före artistisk integritet. Författaren oh Journalisten Nick Johnstone följer denna biografi Depp i spåren, från de vilda tonåren fram till dagens position som en av branschens mest respekterade skådespelare. Alla Depp-älskare får här sitt lystmäte - boken innehåller närmare hundra bilder, varav merpart i färg.

 

När jag läste den här boken fick jag veta mycket om Johnny Depps förflutna och mycke mer! Den här boken passar till stora Johnny Depp fans! Jag är ett stort Depp fan!

 

Passar till åldrarna: 10-100 eller mer! Passar för alla!

127 Sidor!   

   

5/5  Hjärtan!       

Av bokmalarna - 6 februari 2011 09:39

"Meggie", sa han tyst. "Även om du hädanefter läser mina sånger ett dussin gånger om dan - vet vi båda att det är inte genom dem som din pappa är Nötskrikan. Hade jag valt honom som förebild för Pipblåsaren tror du att han då hade blivit en mördare? Naturligtvis inte! Din pappa är som Svarte Prinsen! Han känner för de svaga. Det har jag inte skrivit inte i hans hjärta, det har alltid funnits där! Din pappa red inte till borgen på grund av mina ord, utan för att barnen som sover därute.Du har kanske rätt. Kanske förändrar den här berättelsen honom, men han förändrar också berättelsen!


Den här boken är fortsättningen på Bläckmagi och den är fortfarande lika spännande! Den här serien har jag läst 3 gånger i rad och nu har jag tröttnat för jag är på fjärde gången halvägs genom sista boken!


  

Passar bra till åldrarna: 10-13

5/5 Sköldpaddor  

Av bokmalarna - 6 februari 2011 09:23

"Du är alltså verkligen Tjuvarnas herre". sa främlingen tyst. "Nåja, behåll masken på om du inte vill visa ditt ansikte. Jag ser i alla fall att du är mycket ung."


Den här boken är fylld av spänning, skratt och några tårar!   

Den här boken är min favorit och rörde mig ända in i hjärtat!

Bättre bok finns nog inte tror jag!


Passar bra till åldrarna: 11-14

389 Sidor!   

 


5/5  Roser      

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej alla läsgalna! Här kommer vi på BokMalarna skriva och recensera om vad vi har läst och läser!

Sök i bloggen

Våra namn är;


Fråga oss:

13 besvarade frågor

Kategorier

Vad tycker du om våran blogg?

Har vi en bra blogg eller borde den läggas ner?
 Den är grymt grymmast!! :D
 Den är bra.
 Den är väll okej antar jag ...
 Ganska dålig ...
 Tråkig!
 Super trist!
 Sämta bloggen i världen!! :(

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Katten Smirre


Skrapa och se! :D

Vad står det här? :)

Klicka och se!! :*)

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Light Blue Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards