BokMalarna

Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Att vara Nikki - Meg Cabot

Av bokmalarna - 7 maj 2012 16:04

Detta är fortsättningen på Airhead och den är lika spännande som den första boken. Jag rekomenderar den till folk som inte precis gillar tjej böcker men endå kan tänka sig att testa en gång till.


Em Watts brukade vara vem som helst, en vardaglig tjej som hellre spelade tv-spel än flirtade med killar. Sedan hände den fruktansvärda olyckan ...


Plötsligt befinner sig Ems hjärna i en supermodells, Nikki Howards, kropp. Men Em är inte något supermodellämne och det nya livet blir långt ifrån fantastiskt. Hon tvingas manövrera sitt gamla liv i hemlighet, samtidigt som hon går i skolan och gör glammiga modefotograferingar. Hon kan inte berätta för sin bästis - killen som hon gillar - vem hon egentligen är, hon träffar knappt sin familj och det värsta av allt är att hon är övertygad om att företaget som har transplanterat hennes hjärna till supermodellens kropp tänker göra allt för att hålla operationen hemlig ...

Den får 4 smaileysar som speglar sig av 5(Jag tror att modeller speglar sig ofta).  

Fortfarande för kort men en riktig sträckläsare!

Mwhaa mwhaa! 340 sidor!

 
 
sofia

sofia

10 maj 2012 22:02

svar på din fråga kommer i morgon=)

http://ziffia.bloggplatsen.se

bokmalarna

24 juni 2012 19:47

Okej, Tack! //Angelica =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokmalarna - 24 juni 2012 19:49

Jag tänkte att vi recenserar ju böcker men vi kan ju byta roller! Jag har en dikt jag velat sriva länge så alla som läser den får gärna skriva vad dom tycker och betyg sätta den! Tack till alla er som gör det! Om ni undrar så är det Angelica här! ...

Av bokmalarna - 8 juni 2012 23:01

Genom sina ögon, är en ny bok av fötfattaren till Twilight-serien.   Boken handlar om "Själarna" en ras från rymden som tar över och kontrollerar människornas kroppar och sinnen. När huvudpersonen, Melanie, blir fångad av själarna tror hon att ...

Av bokmalarna - 11 maj 2012 14:57

REVOLT är den tredje, och sista delen i hungerspelstriologin.   Katniss har blivir räddad. Hela distrikt 12 ligger in ruiner. Peta är fånagd i huvudstaden. Och rykten kommer om distrikt 13. I revolt, så försöker katniss att rädda de sista distr...

Av bokmalarna - 7 maj 2012 15:23

Ja nu har man ju läst en ny bok igen. Inte sen igår men jag läste den för ett tag sedan och tänkte att just idag skulle jag recensera den! Den heter Airhead och är skriven av Meg Cabot och eftersom inte heller denna var skriven i fantasy genren så tr...

Av bokmalarna - 5 maj 2012 19:55

Nu ska jag recensera denna bok efter långtids väntan! Den var bra och en feel-good roman om kärlek och vänskap. Själv så tycker jag ju mer om fantasy så jag  var skeptisk mot den i början men den var riktigt bra! Let's recensera den nu!   Rachel ...

Presentation

Hej alla läsgalna! Här kommer vi på BokMalarna skriva och recensera om vad vi har läst och läser!

Sök i bloggen

Våra namn är;


Fråga oss:

13 besvarade frågor

Kategorier

Vad tycker du om våran blogg?

Har vi en bra blogg eller borde den läggas ner?
 Den är grymt grymmast!! :D
 Den är bra.
 Den är väll okej antar jag ...
 Ganska dålig ...
 Tråkig!
 Super trist!
 Sämta bloggen i världen!! :(

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Katten Smirre


Skrapa och se! :D

Vad står det här? :)

Klicka och se!! :*)

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Light Blue Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards