BokMalarna

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av bokmalarna - 19 mars 2012 18:07

   Ursäkta vårt avbrott, vi har varit ganska lata. Jag tror att latmaskar dras till varandra och latar sig tillsammans, vad tror du? Okej, okej jag ska skriva om boken nu!


Boken handlar om det tolvårige kriminella geniet Artemis Fowl. Men inte ens han inser vad han utmanar när han kidnappar en vätte, löjtnant Holly Short från Pyss (Polisiära Yt Spanings Styrkan). De vättar som Artemis har att göra med är inte som de vi är vana vid från godnattsagorna - nej, dessa vättar är beväpmade och livsfarliga. Och när Artemis tror att han vet precis var han dem, slutar de plötsligt att spela enligt reglerna ...


Den här boken är jätte bra och jag rekommenderar den till alla som älskar fantasy!! Själv väntar jag på del 8 som kommer ut 10 juli!! LÄNGTAR!! Jaja den får 5 meloner av 5!!  Herrå från Angelica!    P.S. Den har 250 grymma sidor!!

Av bokmalarna - 19 mars 2012 18:06

HUNGERSPELEN är en väldigt bra bok som handlar om Katniss, som bor i Panem Everdeen och hennes resa i hungerspelen. Hungerspelen är ett spel där alla 12 distrikt tävlar, men där bara 1 kan överleva. Hungerspelens skapades när distrikten gjorde uppror mot makten, och för att det inte ska hända igen så symboliserar hungerspelen det.


Jag tycker att det var en väldigt bra och spännande bok, jag gillade speciellt skådespelet mellan Katniss och Peeta (den andra tävlande från distrikt 12), där de spelade kära när dom visste att dom skulle behöva döda varandra.

  


Boken får absolut 6 utav 5 björnar:             


Presentation

Hej alla läsgalna! Här kommer vi på BokMalarna skriva och recensera om vad vi har läst och läser!

Sök i bloggen

Våra namn är;


Fråga oss:

13 besvarade frågor

Kategorier

Vad tycker du om våran blogg?

Har vi en bra blogg eller borde den läggas ner?
 Den är grymt grymmast!! :D
 Den är bra.
 Den är väll okej antar jag ...
 Ganska dålig ...
 Tråkig!
 Super trist!
 Sämta bloggen i världen!! :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Katten Smirre


Skrapa och se! :D

Vad står det här? :)

Klicka och se!! :*)

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Light Blue Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards